Další část D35 u Moravské Třebové se měla začít stavět už loni. Místo bagrů ale stále běží jen soutěžní dialog o tom, kdo ji postaví. ŘSD má přitom hotovou projektovou přípravu i vykoupené pozemky. Pro úsek Staré Město – Mohelnice (18 km) už ŘSD získalo všechny, pro navazující část z Opatovce do Starého Města zbývá jen několik procent. Aby mohla začít stavba, je navíc potřeba ministerské povolení.

Ministerstvo dopravy vedené Martinem Kupkou (ODS) se však rozhodlo, že dálnici zadá formou PPP projektu. Tento model, kdy část nákladů ponesou soukromí firma a stát ji bude postupně splácet, Spolek pro rozvoj dopravy dlouhodobě podporuje – používá ho úspěšně i jiné evropské země. Problém není v samotné metodě, ale v tom, že ministerstvo její přípravu nezvládlo. Soutěž se vleče, proces se neúměrně zdržuje a výsledek je jediný: zahájení stavby se odkládá minimálně na rok 2026.

Pro obyvatele silnice I/35 je to špatná zpráva. Denně tudy projíždějí tisíce aut a kamionů, které ohrožují bezpečnost chodců. Místo odklonění lidé dýchají prach, hluk a riskují nehody na nebezpečné silnici.

Spolek pro rozvoj dopravy prosazuje, aby se D35 stavěla co nejrychleji. PPP může být správná cesta – ale jen tehdy, když ho stát dokáže připravit a řídit. Současné zdržení je důkazem, že ministr Kupka selhal a že Pardubický kraj i celá východní část republiky zbytečně čekají.